Friday, October 31, 2008

De post

Het juridisch servicekantoor in SPb heeft ons verzekerd dat zij de stapel documenten naar de belastingdienst ter plaatse zullen sturen en dat deze dienst de documenten van de overschrijving van het legale adres naar het kantooradres in Moskou zullen sturen. Na enkele weken belde Jaap naar het kantoor en er werd hem verteld dat alle documenten door de belastingdienst op 6 oktober reeds zijn verstuurd naar ons kantooradres in Moskou. Wij weten dat de post vanuit Nederland er ongeveer 3 weken over doet. De weekeditie van de NRC krijgen we bijv. ruim 2 weken na verschijning. Maar bijna 4 weken tijd voor een binnenlandse route lijkt ons, zelfs na 4 jaar Rusland van de zotte. Ik heb eens navraag gedaan bij de диспетчер, zeg maar de concierge van het gebouw. Ik vroeg de dame in kwestie hoe de logistiek van de post is geregeld. ’n Simpele vraag lijkt me. Grote ogen van verbazing.'n Goeie vraag', zegt ze nog, maar weten? Ho maar. Dan maar even vragen bij de 'Security'op onze gang. 'Koeriers komen gewoon naar de betreffende etage, ik teken af en dan geef ik ze af op het kantoor, maar de normale post? Geen idee', zegt onze-man-in-nood. Ook de dame van het verhuurbureau zegt alsof het de normaalste zaak ter wereld is:' Hier komt de post nooit'. Het schijnt dat de post voor de beide torens van het Деловой Центр (zo rond de 80 grote en kleine bedrijven)gewoon teruggestuurd wordt aan het postkantoor en daar kun je je poststukken ophalen. Goed geregeld allemaal! We gaan dat a.s. maandag uitzoeken.

No comments: