Friday, March 06, 2009

8 Maart

Het is bijna zover: zondag 8 maart is het Internationale Vrouwendag en zoals ik al in eerdere posts heb gemeld, dit wordt alleen in Rusland en CIS gevierd. En omdat deze dag op een zondag valt is maandag 9 maart een vrije dag. Neemt niet weg om vandaag, vrijdag 6 maart alvast in een soort feeststemming te zijn. Op weg naar ons kantoor op de 18e verdieping zag ik meisjes gekleed in avondjurken en met glimmende stiletto heels. Op mijn bureau vond ik een cadeautas met een bosje gele tulpen en een doos bonbons. Het traditionele 8-maart cadeau. Heel lief van onze Nikolai, die ons ook vertelde dat vandaag eigenlijk in het hele land niet zo heel veel gedaan wordt, maar dat wisten we al. Het netto rendement van een gemiddelde Rus ligt, in vergelijking met zijn Westerse collega op zo'n 30% schat ik.

No comments: