Tuesday, March 17, 2009

Bonbons voor de dokter

Onze Nikolai moest voor de jaarlijkse check-up naar de dokter. Maar eerst moest hij naar een kantoor om daarvoor een formulier op te halen. Vooraf vertelde hij dat hij hoopte dat hij dat formulier ook meteen mee zou krijgen...'anders moet ik een doos bonbons kopen voor de dame van de balie'. Jaap en ik houden een eigen mening op na waar het baliemedewerkers in Rusland betreft.
Als hij het betreffende formulier meekreeg, zou hij de volgende dag zich melden bij de dokter en dus wat later komen op kantoor. En inderdaad, de volgende ochtend was hij er niet. Dus dat moest gelukt zijn en ... zonder bonbons, dachten wij nog naief. Toen Nikolai binnen kwam kon ik het niet laten te vragen of hij zonder bonbons zijn check-up had weten te bewerkstelligen. 'Nee, ik heb uiteraard een doos bonbons voor haar meegenomen. Dat doe je nou eenmaal hier'. Stel je voor dat ik bij mijn 'oude' huisarts in Nederland kwam met een doos bonbons (om bijv. eerder geholpen te worden). Ze had me glashard in het gezicht uitgelachen. In Nederland verdwijnen daar de wachtlijsten niet mee.

No comments: