Friday, April 17, 2009

Ziek zijn en beter worden


Ging een man naar de dokter in Moskou, had al een paar daagjes koorts/verhoging.
De paracetamolletjes deden hun best, maar de man werd niet echt beter.
Zou hij naar de Nederlandse dokter zijn gegaan, dan zou hij zeker met de griepverschijnselen, die de man had, naar huis zijn gestuurd met de opdracht om de ziekte al dan niet met behulp van de paracetamol gewoon de zaak uit te zitten/zieken.

Hoe geheel anders vergaat het je in Moskou. Het was de vierde dag alweer (sinds de verschijnselen waren begonnen) en eigenlijk voelde ik me al wel wat beter, maar de laatste meting gaf toch nog 37,88 en dat is niet laag...Dus de afspraak van de vorige dag bleef staan en zo toog ik naar onze Japanse dokter Ezaki. Een dokter, die er uitziet als een 15 jarige jongeman, maar dat is een onbelangrijk detail. Belangrijker is, dat hij niet begon over rustig uitzieken, integendeel, hij overwoog een x-ray, om alles uit te sluiten. De x-ray voorkwam ik, maar ik kreeg wel medicijnen mee voor zes dagen, met het stricte verzoek om voor de x-ray terug te komen, als de verschijnselen niet na drie dagen zouden zijn afgenomen.

Gisteravond de eerste lading genomen, twee drankjes en 2 pufjes in beide neusgaten en...
heerlijk geslapen, geen benauwdheid meer. Alleen vandaag halverwege de dag toch niet echt topfit, maar wel voldoende om gewoon op kantoor te zijn.

Op de foto zien jullie me zitten voordat ik de beker ter hand neem... En laat duidelijk zijn, zondag is het Russisch pasen, dus ik ben vroeg genoeg om te kunnen zeggen Christos Voskres, Voistino Voskres, Christos Voskres!

Nogmaals goed Pasen!!

No comments: