Monday, December 14, 2009

Nog even over het weer

Per slot zijn en blijven we Nederlanders en die hebben de gewoonte nogal vaak over het weer te kletsen. Sinds de film 'De hel van '63' in premiere is gegaan is de temperatuur in Nederland spontaan onder nul gezakt en heeft men in het oosten van het land reeds de wegen gestrooid. Terwijl ik dit op de tv en radio aanhoor, kijk ik naar buiten en zie ik aan een heldere hemel een knaloranje zon opkomen. Dat betekent dat het ook hier in Moskou echt koud moet zijn. Dat gevoel wordt bevestigd wanneer ik naar de metro loop en ik het idee krijg dat ik alleen m'n onderbroek aan heb. De thermometer op het station staat op -24! Wat ben ik blij dat ik hier woon en kan genieten van een echte winter. Geen sneeuw, ijzel en vooral.... geen wind!



IJsbloemen op ons kantoorraam op de 18e etage.

No comments: