Sunday, August 03, 2008

Onze wederwaardigheden vanaf april

Van 22 t/m 25 april stond Jaap voor Mov'on met 2 van zijn collega's op de Trans Russia-beurs. Dit is een beurs voor logistieke service providers en klanten die naarstig op zoek zijn naar hulp bij het opzetten van distributielijnen in Rusland. Mov'on maakte gebruik van een deel van de grote stand van de Rotterdams haven. Met een aantal van hen zijn wij (ook Lucie die Loodsman Consulting promootte) de laatste namiddag een boottochtje gaan maken en hebben we over het Rode Plein gewandeld. Anders zie je niets van zo'n stad en dat zou jammer zijn.

Onze vrienden Huub en Rik landden op maandag 28 april op Domodedovo airport en Jaap heeft ze daar opgehaald. Natuurlijk de geijkte uitstapjes gemaakt en op dinsdagavond in het grote Kremlin-theater het Zwanenmeer gezien. Vrijdag 2 mei hebben Jaap en ik hen op de trein naar St.Petersburg gezet.

Maandag 5 mei vlogen wij naar Duesseldorf met Air Berlin (lekker goedkoop!) en verder met de trein naar Leiden. Er stond ons een hectische week te wachten. Ons huis aan de Pieterskerkstraat moest leeggehaald worden en dat was achteraf gezien een hele klus. Wat gaat in de opslag, wat naar de Kringloop en wat moet weggegooid. De piano moest verkocht worden en meer dan 150 dozen ingepakt. Kennisgemaakt met Andre de klusjesman, die de komende weken het hele huis schoon zou maken en schilderen daar waar nodig was.

Vrijdag 9 mei zijn Jaap en ik naar onze notaris geweest voor de oprichting van Loodsman B.V.!
Jawel, we hebben nu ook in Nederland ons bedrijf geregistreerd. Nu nog de tijd vinden om daadwerkelijk de zaak aan het rollen te brengen. En door het heen-en weer gereis vanuit Istra valt dat niet altijd mee.

Maandag 26 mei wederom naar Nederland via Duesseldorf. Nu voor het visum, het leeghalen van een kleine opslagplaats in Rijswijk, het vieren van Jaap's 55e verjaardag in Zwolle met vader Brusewitz en broer Carl. Even op-en neer naar Groningen voor de verjaardag en 'housewarmingparty' van nicht Anna. Bovendien hebben we mijn inmiddels opgekapte fiets daar afgeleverd als verjaarscadeau. Redelijk aanmechtig kwamen wij 5 juni weer terug in Moskou.

Zondag 29 juni weer naar Nederland, nu met Air Sibir (wel goedkoop, maar niet aan te bevelen) via Duesseldorf. Dit keer voor ons 25-jarig huwelijksfeest. En dat vierden we, optimistisch als we zijn op het strand van de Wassenaarseslag. Uitgerekend de warmste en en zonnigste dag van die week. Meer dan 100 mensen die lekker op het terras, op het strand, in zee of in de grote tent met ons dit heuglijke feit vierden. Echt een superfeest!

5 Juli vertrokken we weer naar Moskou. Inmiddels was ik (Lucie) druk doende om bij DSV weg te komen. En het verlossende woord kwam van mijn directeur die mij vlak voordat ik naar Nederland ging, vertelde dat hij mijn werkvergunning niet zou verlengen. Een last van mijn schouders! Ik blijf in Istra tot (officieel) 1 september, maar mijn laatste werkdag is 22 augustus.
Momenteel ben ik full-time bezig met Loodsman (opzetten van adresbestanden, voorbereiding van de mailing etc.) en ik bepaal wanneer ik naar Istra ga of thuis blijf werken voor Loodsman. Ideaal. Bij DSV loopt vanaf 1 september nog maar 1 niet-Rus rond en die had mij gezegd dat hij volgend jaar ook weggaat. En dan spreekt niemand daar Engels en/of Duits! Het inzien van problemen op de langere termijn kunnen Russen nu eenmaal niet. Maar dat is hun probleem.

No comments: