Thursday, April 17, 2008

De voorjaarsverfbeurt

Elk voorjaar wanneer de laatste sneeuw is weggesmolten wordt al het hout-en metaalwerk onder handen genomen voor de jaarlijkse verfbeurt. Ik rook al een vreemde, zeer chemische lucht in en rond onze flat. Het hekwerk is inmiddels in de kleuren groen en geel geschilderd. Dit zijn de kleuren van behalve den Haag, ook van onze wijk Chovrino. De kinderspeelplaats in allerhande vrolijke kleuren en ook de vuilnisbakjes naast de ingangen en de bloembakken kregen een frisse groene kleur. Dit alles gebeurde in sneltreinvaart op een zaterdagnamiddag. Gisteravond bij thuiskomst trof ik 3 jonge heren aan in het halletje van onze flat. Twee waren aan het werk en een zat te ouwehoeren. De binnenkant is inmiddels geschilderd in vrolijk grijs. Ik kon niet zien welk merk verf er is gebruikt, omdat de rommel kennelijk uit een grote jerrycan kwam en uitgegoten was in opengesneden 5 liter waterflessen. Bij verflucht heb ik een andere associatie dan wat ik zaterdag en gisteren rook. Volgens mij is dit zeer ongezond spul, het spul dat vermoedelijk ook het Catshuis heeft moeten doen verfraaien...

No comments: