Friday, April 04, 2008

Een bankrekening openen

Nadat ik mijn contract had getekend vroeg ik wanneer ik de beschikking over mijn nieuwe bankrekening zou krijgen, zodat mijn salaris daar netjes op gestort kon worden. Ik vond het al vreemd dat er geen kopie van mijn paspoort werd gemaakt. Geen antwoord. 1 april was betaaldag en ik kreeg het hele bedrag in cash! Tja, over die bankrekening hadden ze nog niet nagedacht. De volgende dag in m'n beste Russisch weer 'ns gevraagd wanneer ze nou de rekening gingen openen. Toen pas werd er naar mijn paspoort gevraagd. Het duurde een eeuwigheid voordat ze terugkwam. Blijkt dat ze mijn hele paspoort had gekopieerd! Vervolgens moest ik 8 formulieren invullen en ondertekenen. De procedure is dan dat ze naar de bank gaan (mag ik hopen) om de formulieren te overhandigen en dan duurt het enkele dagen voordat ik een rekeningnummer heb. Het bankpasje krijg ik pas 3 dagen nadat het salaris op de rekening is overgeschreven.
Vanmorgen kwam de dame van de boekhouding weer bij mij met het verzoek om mijn werkvergunning, mijn registratieformulier en de immigration card te kopieren, want dat was ze gisteren natuurlijk vergeten...

No comments: